torsdag 7. juni 2012

My preciousssssssssssss...

Min nye Kindle Touch!

Jeg er nok det man kan kalle en selverklært teknologi-sinke, men nå har jeg tatt grep! For noen dager siden dukket min nye Kindle Touch opp i posten! Bare fire små dager brukte den over Atlanteren, og lille K er allerede i bruk. Jeg kommer ikke til å slutte med papirbøker med det første, men jeg er sikker på at dette lesebrettet vil gi meg mye glede og mange gode leseopplevelser.

Så hvordan virker Kindle Touch? Lesebrettet er i alle fall veldig intuitivt og enkelt å bruke. Litt trykking på skjermen og man blar frem og tilbake, endrer skriftstørrelse eller bytter mellom bøker. Ordbokfunksjonen som er med i løsningen er også veldig praktisk. For meg er det et snev av magi knyttet til kjøp og nedlasting av bøkene gjennom Amazon. Sim salabim! Etter noen få klikk befinner boken jeg ønsker meg plutselig på lesebrettet. Det kan knapt gjøres enklere!

Amazon tilbyr en rekke bøker for gratis nedlasting til Kindle. Disse bøkene er i stor grad klassikere, og jeg har allerede lastet ned noen av disse på lille K. For øyeblikket koser jeg meg med "The Moonstone" av Wilkie Collins. Denne krimromanen er jo nesten blitt et lite fenomen blandt bokbloggere, og jeg glad for at jeg plukket opp dette boktipset. Boka er lettlest, humoristisk og, får jeg håpe, ganske spennende. Jeg har nemlig ikke kommet til det stedet i boka hvor udåden skjer, men så langt er i alle fall handlingen medrivende.


Jeg er så langt veldig fornøyd med både e-boken "The Moonstone" og lesebrettet!

6 kommentarer:

  1. Åh! Sånn en MÅ jeg også ha!!! Var den fryktelig dyr? Hvor lang levetid er det på batteriet?
    Congrats med det som ser ut som et helt supert brett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kindlen kostet ca 1000,- (139 USD) I tillegg kjøpte jeg et omslag med leselys (60 USD). Alt i alt, inklusive frakt betalte jeg 1700,- Men er usikker på om det dukker opp et brev fra Tollen hvor jeg må betale MVA... Venter i spenning!

      Slett
  2. Gratulerer! Alltid morsomt og få ny teknologi i hus:) Kos deg med bøkene og Kindelen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk! Det er fint med utfordringer - også i bokverdenen! Ha en fin kveld!:)

      Slett
  3. Karete: Dersom man leser en halvtimes tid hver dag så skal batteriet vare 3-4 uker (litt vagt i bruksanvisningen...).

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok :) Det ene jeg har med e-blekk er det ca 30 dagers levetid (sammenhengende)på...før man må lade. Men jeg synes kanskje det er den eneste fordelen også :9

      Slett